woensdag 3 maart 2021

Onze mensen in Den Haag



 

De verkiezingen komen er aan, al weet ik niet hoeveel dat nu leeft. Natuurlijk zijn de borden beplakt, onder andere met onze lokale kandidaten. De nieuwsmedia worden nog steeds en vooral gevuld met nieuws over Corona (natuurlijk) en wat ik zie ook met de vele missers uit de rechtse hoek van de politiek. Er wordt openlijk getwijfeld aan de eerlijke gang van zaken, wetenschap wordt ter discussie gesteld en wilde plannen om naar de maan te gaan gelanceerd (vergeef me de woordspeling).

 

Ondertussen in de peilingen: ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was; allerlei schandalen en schandaaltjes ten spijt. Er blijkt steeds meer een scheuring in onze samenleving tussen ‘rechts’ en ‘links’ en de traditionele middenpartijen lijken juist naar de flanken op te schuiven, in de zoektocht naar u, de waardeerde kiezer.

 

Waarom schrijf ik dit? Omdat ik een hoop wil uiten, richting juist de mensen uit het Vechtdal die op de kandidatenlijsten staan. Deze column is voor Alwin, Romano, Piet-Cees, Gijs, Linda en Wybren. De belofte namelijk is om een stem in Den Haag te zijn voor onze regio, voor het Vechtdal misschien wel en onze positie vanuit de landelijke politiek te bevechten. Ieder natuurlijk vanuit de eigen politieke overtuiging, dat staat voorop.

 

Het lijkt nu al de goede kant op te gaan door de vele beloftes over de Nedersaksenlijn. Maar dat is voor mij niet het einde; Hardenberg staat er momenteel goed op, we laten tegen de stroom in groei zien en hebben de ruimte en de menskracht om die groei om te zetten in duurzame groei. Daarvoor is van alles nodig, vanuit lokaal maar zeker ook vanuit landelijk. Nog meer versterking van onze infrastructuur, het onderwijs, een kanteling op het gebied van de maakindustrie en de energie-opgaves.

 

Het zou mij wat waard zijn om deze opgaves vanuit Den Haag, of liever gezegd samen met Den Haag, op te pakken. Laten we onze soms wat nederige houding varen, en met trots en wat bravoure het Vechtdal echt neerzetten in het hart van de politiek. Ik wens onze kandidaten in ieder geval veel succes!

 

Jacco Rodermond

Fractievoorzitter D66

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.